סוואמי פוג'יה דיאננדה סרסוותי

(15/8/1930-23/9/2015)

סוואמי פוג′יה דיאננדה סרסוותי נולד בטמיל נאדו ב- 15 באוגוסט 1930, מותו של אביו כשהיה בן שמונה גרם לו להיות אחראי על פרנסת הבית על השדות החקלאיים של משק הבית המשפחתי ודאג כי למשפחה תהיה הכנסה לשרוד ולחיות בשלווה מההכנסה שלו , בכדי להתפרנס הוא עבד כעיתונאי במגזין שבועי. בהמשך חייו הוא גם החליט להיות טייס קרב ובשלב מסוים הצטרף לחיל האוויר ההודי, אך עזב לאחר זמן שירות קצר.

לאחר שהאזין לשיחות של סוואמי צ′ינמאיאננדה בשנת 1953.  החל להתעניין ולהעמיק את לימוד הוודנטה והחל ללמוד סנקריט, מכאן החלה דרכו להיות  ולהפך לאחד המורים הגדולים בהודו לוודנטה. הבנתו המעמיקה, עומק המחשבה שלו יחד עם היכרותו את התרבות המערבית גרמו לו להיות מורה נדיר. סוואמי דייאננדה לימד וודנטה בהודו במשך יותר מארבעה עשורים, ובכל רחבי העולם מאז 1976. בשיחותיו הפומביות בחו"ל דיבר סוואמיג′י ברבות מהאוניברסיטאות האמריקאיות היוקרתיות ביותר והשתתף בשיחות  בינלאומיות, אונסק"ו והאו"ם בנושאי שלום ודתות.

תחת הדרכתו של סוואמי דייאננדה הוקמו ברחבי העולם מרכזים רבים להוראה הוודית. שלושת המרכזים העיקריים בהודו הם ארשה וידיה פיתהאם ברישיקש, ארשה וידיה גורוקולם בקוימבטורה וארשה ויניאנה גורוקולם בנאגפור. קיימים מרכזי לימוד נוספים ברחבי העולם, של מורים שהוכשרו על ידיו, ואשראם ארשה גניאנם בישראל הוא אחד מהם. סוואמי דיאננדה פרסם ספרים רבים בהם הוא מנגיש את הלימוד המסורתי של הטקסטים הסנסקריטיים לוודנטה לקורא המערבי, באופן נהיר ומדויק למסורת הלימוד. השיחות הפומביות שערך גם הן קובצו לספרונים רבים, בהם נפרשת ראייתו הבהירה והחומלת על האדם באשר הוא. 

בנוסף להוראה, סוואמי דיאננדה יזם ותמך במאמצים פילנתרופיים שונים, כגון הקמת ארגון סיוע רפואי, חינוכי, תזונתי ותשתיות לתושבי כפרים באזורים מרוחקים בהודו.
סוואמי דיאננדה היה פעיל גם בגיבוש והשתתפות ביוזמת השלום העולמית לנשים, שהתכנסה באו"ם בז′נבה באוקטובר 2002.

סוואמי דיאננדה עבר למהסמאדהי (עזב את גופו) בגיל 85 ברישיקש, הודו, לאחר מחלה ממושכת. טקסי פטירה מסורתיים רבים נערכו לכבודו ברחבי הודו, ואף ראש ממשלת הודו, שסוואמי דאננדה היה הגורו שלו, נשא נאום לזכרו. תלמידיו, והמורים לוודנטה שהוסמכו על ידו, ממשיכים לקיים את הלימוד כסדרו באשראמים הרבים שהוקמו בזכותו ברחבי העולם, ובהודו.

לקריאה נוספת.